zeepier-op-leka-herfst2016.reismee.nl

We zijn weer thuis!

Gisteren was de vakantie weer voorbij en zijn we teru gereisd naar NL. Het bed uit om 05:30. Om 06:55 op de snelle postboot naar Namsos gestapt. Dit deel van de reis duurt zo'n 2,5 uur. Geweldig mooie tocht door de fjorden. Het is strak blauw en windstil. De herfstkleuren knallen van de bomen; je heb alleen daarvoor al je zonnenbril nodig. Vlakbij Hofles merkt Wim op dat een stel windmolens hem wel bekend voorkomen.

Inderdaad heeft hij daar in het verleden regelmatig gevist toen hij nog de camping op Kvistero bezocht samen met Rene.

Om 09:30 komen we aan op de kade in Namsos waar de expresbus naar Trondheim al staat te wachten. De busreis is niet minder mooi. De berken hebben prachtig geel blad dat richtinghetuiteinde van de takken verloopt naarknalrood. Zeker met de overvloedige zon een bijzonder gezicht.

Volgens schema komen we aan op het vliegveld van Trondheim. Daar krijgen we bij het inchecken te maken met een vervelende groep Duitse bootvluchtelingen. Alle gekheid het was gewoon een groep Duitsers die met heimwee op zoek zijn geweest naar hun vorige schip; de Tripitz denken we (ze hadden de leeftijd er wel voor!). Ze kwamen van de tocht meteenhurtigrute cruiseschip. Wat een verschrikkelijk brutaal en arrogant volk was dat. Zeepier kent vele heel geschikte en aardige Duitsers, maar dezebevestigden het stereotype beeld dat wij van Duitsers in het buitenland hebben maar weer eens. Zonder enige gene kruipen ze voor in de rij. Spreken niets anders dan Duits en vinden zelfs met die beperkingdat de wereld hen toebehoord. BRAAK!!!!!! K...-Volk!!!!!

Snel nog even een pølse med brød gehaald. Die hadden we ons de hele reis al beloofd, maar kwamem we steeds niet aan toe.

Gelukkig hebben wij een SAS-Plus ticket en kunnen wij daarna die groep vervelende Duitsers snel achter ons laten via het fast track dat je met een dergelijk ticket mag volgen. Wij hoeven verder dus nergens in de rij te staan! Het 1e deel van de vliegreis bestaat uit het traject naar Oslo. In Oslo start het 2e deel van de vliegreis en stappen we over op een ander vliegtuig dat ons naar Amsterdam brengt. Dat Plus-ticket brengt ook dat je vooraf en tussendoor gebruik mag maken van de SAS-longes op de vliegvelden.

Lekker uit de drukte eten en drinken wat je wilt, terwijl je relaxt in heerlijke fauteuils. Ruime zetels voorin het toestel eneten en drinken in het vliegtuig. Ongekende luxe voor eenvoudige reizigers als ons.

Zeker het eten aanboord is van prima kwaliteit. Zeepier heeft toch al wel verschillende maatschappijen gebruikt in de loop van de jaren en beweerde altijd dat Turkisch airlines het beste voedsel serveerde. Het voedsel dat SAS je voorzet is zeker van dezelfde goede kwaliteit. Kan onze Koninklijke nog een puntje aan zuigen!

Een kwartier eerder dan voorzien komen we op Schiphol aan. Onze bagage hebben we ook al snel. Hiernemen we afscheid van Wim. Hij gaat richting Woerden en wij met de trein naar Nijkerk.

Thuis al snel de rommel opgeruimd en dat was dan al weer het einde van een heel leuke vakantie.

marinka

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn gekomen en lekker kunnen nagenieten van een mooie reis.

Peter

Welkom terug in het warme kikkerlandje