zeepier-op-leka-herfst2016.reismee.nl

Oh jee oh jee; krijgen we alles mee?

Totaal mogen we als bagage meenemen: 6 bagagestukken van gemiddeld 23 kgps + 3 maal 8 kg handbagage. Moeilijk om in te schatten hoe we de spullen mee moeten nemen. Gevoelsmatig is het lastig een combinatie van gewicht en volume te maken en dus moeilijk om een goede inschatting te maken.

3 bagagestukken zijn gereserveerd voor de gezamenlijk zaken: 1 koelbox met wat eten en drinken voor de 1e dagen, 1 tas met visspullen en 1 bundel hengelkokers (stevig met ducktape aan elkaar verbonden tot 1 bagagestuk).

Je eigen spullen moeten dus in je eigen tas/koffer: een volumineus drijfpak, je kleding, toiletspullen, een zoetwater spinmolen, een 30lbs reel, een spinmolen voor op zee en de kokers met de reishengels. Gelukkig is er ook nog 8 kg handbagage mee te nemen. Dat alles inpakken wordt nog een hele puzzel; misschien niet eens wat betreft gewicht, maar vooral vanwege het volume!

Met Karl Oddvar de normale communicatie. Wij sturen een sms en hij reageert niet. Wij sturen nog eens een sms en hij blijft zwijgen. Wij denken: hij zit zeker op zee en proberen daarachter te komen door een sms aan het nummer van zijn taxibedrijf (ja, dat doet hij er ook nog bij!) te sturen. Dan ineens toch een bericht. Nee, hij zit niet op zee. Het schip (olietanker) waarop hij werkte is klaar op de Noordzee en is onderweg naar Hong Kong. Ondertussen komt er een andere tanker van Maleisië naar de Noordzee en zal hij daarop aan het werk gaan. Geplande aankomst in Noorwegen van die tanker is 12 september. Goeie kans dus dat Karl Oddvar er niet is als wij er zijn. Geen probleem zegt hij. Jullie weten waar het huis staat, waar de sleutel is, waar de spullen liggen en waar de boten zijn. Je red je wel!

Fietsenhuren is (naar wij denken wel) geregeld. Ook hier weer een verrassing. We sturen een sms daarover aan de verhuurder Bjorn Harald -die we kennen- en dan reageert zonder verdere uitleg ene Gretha (zijn vrouw?) met de mededeling dat we er wel uit zullen komen wat betreft frame-maten (er zitten twee nogal lange heren bij) en huurprijs. Ineens bedenken we dat we Bjorn Harald in mei ook niet gezien hebben (mystery?).

Plannen hebben we zat. Schol en scharbejagen, zo mogelijk heilbot vangen, achter zeeforel aan, een voorraadje makreel als aas voor volgend jaar aanleggen, forelvissen in de zoetwatermeertjes op het eiland en een paar kantstekken aan de westkant van Leka uit proberen. Natuurlijk laten we de kabeljauw, pollak en leng ook niet met rust. Nu maar hopen dat het weer alles toelaat en we dat we ons een beetje kunnen beheersen en niet op één soort blijven hangen!

Zucht, we kunnen bijna niet wachten!